AI jsou dvojčata, která se nenarodila ve stejnou chvíli.
Profesním milníkem bylo studium fotografie na FAMU a teorie kultury na FFUK. U fotografie není u fotografů o čem diskutovat, teorie kultury, to byly rozražené dveře do prostoru, který značně rozšiřuje schopnost vnímat souvislosti i jinak.

Znamením volné tvorby AI se stala práce s Camerou Obscurou, nejjednodušším optickým přístrojem. Jako u všech životních paradoxů je možné s tímto technickým „zázrakem“ zachytit opravdu nevídané a záběr práce s Camerou Oscurou je téměř nevyčerpatelný.

A právě tato „specializace“ přivedla AI ke spolupráci s architekty. První architektonická
zakázka bylo totiž vytvořit neobvyklé fotografie modelů určené pro výstavu významného
architektonického atelieru. Ideální zadání pro přístroj vyrobený z krabice od čaje… Pak si ještě museli odskočit do studia nafotit portréty architektů samotných a cesta byla otevřena, nebylo návratu.

Od té doby spolupracují s mnoha renomovanými ateliery (Aulík Fišer Architekti , Ivan Kroupa Architekti, RKAW Ing Arch Radek Kolařík, CMC architects Vít Máslo, Ing Libor Přeček PhD, Ing Arch Petra Skalická).
Dlohodobě participují na projektech Galerie Jaroslava Frágnera a jejich fotografie jsou prezentovány v mnoha publikacích a periodikách
.
Publikace: Aulík Fišer Architekti – návrhy a realizace 1995-2010, ročenka architektů 2011-12,
Architecture and Wine in Central Europe, Současný český industriál, Naprej – česká sportovní
architektura 1847 – 2012, Wood Planet, Go-OUT, Saudu-Taste It! , Architektura mimo centra,
DETAIL – special edition Wein und Raum

Periodika: Mf dnes, Reflex, Era 21, Archiweb, Dolce Vita, Dřevo&stavby, MADE magazine, Arquitectura y diseño, A10, Design Hospitality Diffusion, Interior design magasine, Spa-DE, Casas y más , MD Magazine, Deco Interier Magazine, Modern decoration Magazine

Drtivá většina fotografií architektury je dnes samozřejmě pořízena nejmodernější digitální
technikou, avšak čas od času – na speciální přání – se AI nebojí ani na tomto poli principy Camery Obscury využít.
Za inspiraci vděčí AI jednoznačně architektům a jejich stavbám, neméně však pokleslému
detektivnímu žánru, krajině za soumraku, bytostem z jiného světa, Jorge Luis Borgesovi, studiu cizích jazyků, labyrintům, kolům s torpédem a punkové trumpetě.